Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
unknown
(4)
Branch
Wypożyczalnia w centrali
(2)
Wypożyczalnia w filii
(2)
Author
Drozdowski Marian Marek (1932- )
(1)
Marosz Maciej
(1)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(1)
Piber Andrzej (1937-1998)
(1)
Venturi Lionello (1885-1961)
(1)
Łabęcka Marta (filolog)
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
1950 - 1959
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(2)
France
(1)
Switzerland
(1)
Language
Polish
(3)
French
(1)
Audience Group
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Subject
Malarze
(1)
Nastolatki
(1)
Paderewski, Ignacy Jan (1860-1941)
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka
(1)
Prawnicy
(1)
Prawo
(1)
Przyjaźń
(1)
Rouault, Georges (1871-1958)
(1)
Samotność
(1)
Sądownictwo
(1)
Tajni współpracownicy służb specjalnych
(1)
Zakochanie
(1)
Subject: time
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Londyn (Wielka Brytania ; okolice)
(1)
Genre/Form
Listy
(1)
Mowy
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Domain
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Flaw(less) : opowiedz mi naszą historię / Marta Łabęcka. - Gliwice : Editio, copyright 2022. - 341, [1] strona ; 21 cm.
Dwoje licealistów z małego miasteczka nieopodal Londynu: Josephine, wzorowa dziewczyna z tak zwanego dobrego domu, oraz Chase, chłopak, o którym można powiedzieć wiele, ale nie to, że jest ideałem. Dom rodzinny Chase’a też trudno byłoby nazwać dobrym ― jego matka od zawsze więcej uwagi poświęcała narkotykom i alkoholowi niż synowi. Josephine za chwilę wyjedzie na studia do Bostonu, by tam spełniać oczekiwania rodziny ― musi przecież być perfekcyjna. Chase… cóż, po prostu postara się nie wkroczyć na drogę, jaką od lat podąża jego matka. Z pozoru tej dwójki nastolatków nie łączy nic poza miejscem zamieszkania i szkołą. A jednak mają ze sobą coś wspólnego. Oboje, każde na swój sposób, próbują sobie radzić z samotnością. Chowają się za maską obojętności, ukrywają przed światem swoje prawdziwe, wrażliwe oblicza. Trafiają na siebie przypadkiem, a rozwój wydarzeń sprawia, że powoli odkrywają się przed sobą nawzajem, może nawet bardziej, niż by sobie życzyli. Czy to w ogóle ma sens, skoro Josie za moment zniknie ze świata Chase’a?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w filii
Brak informacji o dostępności: sygn. Lit. dziecieca (1 egz.)
Book
In basket
Resortowe togi / Maciej Marosz. - Warszawa : Editions Spotkania, copyright 2017. - 416 stron ; 24 cm.
Obecnie istnieje państwo prawników, a nie państwo prawa. "Nadzwyczajna kasta" stoi ponad prawem, przeciwko obywatelom i interesowi publicznemu. Przeprowadzona w książce diagnoza wymiaru sprawiedliwości potwierdza konieczność wprowadzenia gruntownych zmian zasad jego funkcjonowania i wymiany całych składów instytucji prawnych państwa. Wymiar sprawiedliwości, utworzony po wojnie w kontrolowanej przez Sowietów Polsce jako jeden z filarów komunistycznej władzy, do dziś nie uległ przemianom. To rękami prawników udaremniono rozliczenie z komunizmem. Przedstawiając funkcjonowanie systemu prawnego III RP, autor nie mógł pominąć najnowszej historii resortu sprawiedliwości, w którym obsada ministerstwa układa się w ciąg agentów bezpieki komunistycznego państwa. Nakreślił również mechanizm kooptacji młodych kadr prawniczych tego porównywalnego z mafijnym systemu. Podstawowymi źródłami informacji w książce są akta IPN, 6-letnie doświadczenie z setek procesów przed Sądem Najwyższym, sądami niższych instancji czy Trybunałem Konstytucyjnym oraz zbierane przez wiele lat w parlamencie i innych instytucjach państwowych materiały dziennikarskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w centrali
Brak informacji o dostępności: sygn. Prawo (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w centrali
Brak informacji o dostępności: sygn. Polityka (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Rouault : étude biographique et critique / par Lionello Venturi. - Genève : Editions d' Art Albert Skira, copyright 1959. - 136, [4] strony : ilustracje kolorowe ; 18 cm.
(Le Goût de Notre Temps ; 26)
Rouault był artystą bardzo religijnym, podejmowane przez niego od początku twórczości tematy związane z chrześcijaństwem inspirowane były nie tylko przez kościelne witraże, ale też przez dzieła Leonardo da Vinci, Rembrandta van Rijn czy Francisca Goi. Około 1900 roku zwrócił swoje zainteresowania, podobnie jak wcześniej Edgar Degas i Henri de Toulouse-Lautrec, ku wątkom obyczajowym i światu prostytucji. Malował je szczególnie sugestywnie, oddając psychiczną brzydotę i moralną nędzę tego środowiska. Około 1905 roku zbliżył się do ruchu fowistów. Znał nie tylko Henriego Matisse’a, uważanego za naczelnego twórcę tego kierunku, ale też m.in. Alberta Marqueta, Henriego Manguina i Charlesa Camoina. W 1910 artyście przypadła w udziale indywidualna wystawa w paryskiej Galerie Druet, w 1913 nawiązał kontakt z handlarzem sztuki Ambroise Vollardem, który wykupił wszystkie obrazy z jego atelier, a w 1917 stał się jego wyłącznym przedstawicielem. Z czasem sztuka Rouault traciła na agresywności. Około 1910 często malował sceny z sądu, jednocześnie jego styl stał się spokojniejszy, a pociągnięcia pędzla szersze. Głównym medium artysty staje się wtedy olej, prace nabierają monumentalności, statyczności, prostej formy. Od 1917 z kolei artysta zwraca się przede wszystkim ku grafice, ok. 1930 dominuje w jego pracach znów inny temat – pejzaże. W tym czasie (ok. 1930) Rouault przebywa w Szwajcarii, wystawia w Londynie, Monachium, Nowym Jorku i Chicago; w 1945 ma miejsce retrospektywa jego prac w nowojorskim Museum of Modern Art. Zdarzenia II wojny światowej stają się dla artysty inspiracją do dalszej pracy nad cyklem pasyjnym Miserere, z którego pochodzi m.in. Homo homini lupus (1954). Kilka z jego prac pokazanych zostaje w Kassel na wystawie documenta 1 (1955) i pośmiertnie na documenta 2 w 1959 roku. Rouault był niezwykle krytyczny wobec własnej sztuki, w 1948 spalił 300 swych płócien, które uznał za niedoskonałe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w filii
Brak informacji o dostępności: sygn. Dziedziny szt. (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again